Sunday, July 01, 2007

گلشن راز

داشتم يك مقاله به زبان انگليسي مي خوندم ، ديدم نويسنده تو مطلبش يك جمله از شيخ محمود شبستري نقل كرده يكهو يادم افتاد كه همچين بزرگي هم تو دنياي ادبيات ما هست. پيش خودم گفتم نگاه كن من ايراني هيچي راجع به گلشن راز نخوندم اونوقت يك خارجي تو مقاله اش از اشعار اون استفاده كرده.. يك جورايي از خودم خجالت كشيدم
.
رفتم تو اينترنت جستجو كردم و متن كامل گلشن راز را پيدا كردم.. واقعاً تو اين اينترنت همه چي پيدا ميشه.. خدا پدر و مادر كسي كه اين اينترنت را ساخت و تكميل كرد بيامرزه و خدا اموات اين كسي كه كتاب گلشن راز را بر روي اينترنت گذاشته هم همينطور.. بهترين كار تو دنيا اينه كه آدم فرصت پيدا كنه كه چهار تا كلام بزرگان رو بخونه.. واقعاً ماها چه گنجينه اي داريم و خوش به حال اونايي كه خودشون رو به زيور اين گنجينه ها آراسته مي كنن
.
دلي كز معرفت نور وصفا ديد
ز هر چيزي كه ديد اول خدا ديد
.
واقعاً ايراني متولد شدن يك لطف بزرگ خداست به بنده هاش، اگه قدرش رو بدونيم
.
متن كامل گلشن راز را از اينجا دانلوود كنيد و اگر هم بلدين ما رو هم دعا كنيد

2 comments:

Anonymous said...

Merci, man donbale in budam, kheili vaghte, baz mamnun.

P.S. midoonesti ke molana va hata hafez bishatr az shabestari elham gereftan va ghal az molana, shabestari zolf yar ro kashf jarde boode? Shabestari kashefe hejabe!

Anonymous said...

khoda amvatet ro rahmat kone, inshallah ke gereh az moshkelatet baaz she javoon.