Tuesday, December 30, 2008

سیب زمینی

من معتقدم آدم وقتی که به واقعیت یک چیزی پی برد باید از اون دفاع کنه حتی اگر دفاع کردن از اون برخلاف نظر جمع باشه .. البته اگه عدم توافق اون مانع از ادامه یا شروع یک کار میشه قضیه فرق می کنه و باید به نظر جمع احترام گذاشت

خودتون باشد ... هزار نفر هم اگه بگن توت فرنگی خلی خوشمزه هستش و شما معتقید که بد مزه هست اگه نظرتون را پرسیدن ، آزادانه و بدون ملاحظه کاری ابراز کنید .

من نمیدونم که بعضی از ما ایرانیا چه مرضی داریم که می خواهیم همش خودمون رو از " تک و تا" نندازیم و همرنگ جماعت باشیم... اصلاً کی گفته که آدما اگه همرنگ جماعت نباشن رسوا میشن ؟
.
آدم باید پیش خودش و خدا رسوا نباشه.

یادمون باشه که بیشتر کشف های دنیا رو کسایی کردن که مثه دیگران فکر نکردن
ختم کلام اینکه جربزه داشته باشید و حرفتون رو بزنید و اینقدر سیب زمینی بی رگ وریشه نباشین

2 comments:

Anonymous said...

معمولا اين نوشته ها براي شخصي خاص نوشته مي شن ...

اين مطلب هم بر ميگرده به بخشي از فرهنگ ما ايرانيان ..يادمه وقتي توي جمعي كه همه به زور داشتن سوپ گل كلم خاله شوهرم رو مي خوردن و اينقدر بد مزه بود كه از بوي گندش اشكت در ميومد وقتي من گفتم اين نوع سوپ رو دوست ندارم همه به من با يك نگته توهين آميز نگاه كردن كه يعني تو چه حقي داري كه نمي خواهي اين سوپ آشغال و بخوري!! دمم گرم كه نخوردم و ازشم كلي ايراد گرفتم ...هميشه همين اون كسي كه اين ضرب المثل ايراني رو درست كرد كار اشتباهي كرد " خواهي نشوي رسوا همرنگ جماعت شو"

Babak said...

نه فرشته خانم
این مطلب ها برای کس خاصی نوشته نمی شه و معمولاً نگاه کلی به رفتار ما ایرانیا داره.
چیزی که من فهمیدم اینه که اوضاع تربیتی ما خیلی خوب نیست و به بیان دیگه خیلی خرابه ولی اصلاً حالیمون نیست.. راجع به این موضوع بعدآً می نویسم