Tuesday, January 22, 2008

گمنام گم نشده

پريشب رفته بودم دهكده المپيك سيدني. جشنواره فيلم هاي كوتاه كودك و نوجوان بود و فيلم هاي منتخب را بر روي يك صفحه بزرگ تلويزيون در هواي باز داشتند پخش مي كردند. توي فيلمهايي كه پخش كردند دو تاش مال ايران بود. خب خيلي باعث افتخاره كه تو يه همچين جايي دو تا فيلم از ايران رو نشون بدن
.
كسي كه اين جشنواره رو هر ساله بر پا مي كنه يك ايرانيه ....البته نه مثه بيشترما ايرانيا پر ادعا.... بلكه يك ايراني بي ادعا كه يك گوشه اين دنيا داره به تنهايي بار فرهنگي يك مملكت را به دوش مي كشه.... نه اهن و تولوپ داره و نه بعد از بيست و چند سال خارج از ايران زندگي كردن فارسي حرف زدن يادش رفته ( تو پرانتز بگم.. چند هفته پيش با يك خانم ايراني تلفني حرف مي زدم كه اصلاً فارسي خوب نمي تونست حرف بزنه ... من فكر كردم از بچگي استراليا متولد شده .....وقتي ازش پرسيدم گفتم چند وقته شما استراليا تشريف دارين ...... جواب داد دو ساله كه از ايران اومدم اينجا مي خواستم پشت تلفن خفه اش كنم )ك
.
دست مريزاد وحيد خان كه اين كاراي خوب رو انجام ميدي و آفرين كه مثه كوه واستادي و داري فرهنگ و هويت ايراني رو اينجا نشون ميدي و به ما هم دلگرمي ميدي
.
من اين آقا وحيد رو خيلي دوست دارم و هر وقت ميبينمش ياد اين داستان رودخونه اي ميفتم كه دلش نمي خواست به دريا بپيونده .. وقتي از رودخونه ميپرسن چرا تو دريا نميري ميگه : من گمنامي گم نشده را بيشتر از شهرت گم شده دوست دارم." و اين آقا وحيدم تو استراليا مثال همين رودخونه هستش..

5 comments:

Anonymous said...

وحيد واحد
اگر به خوام ترجمه اش كنم به زبان خودمون يعني يك يك

Anonymous said...

dame shoma ham garm agha babak! I like the story of Rivers! As usual, you always teach me about me.
Ghorbanet.
Vahid

Anonymous said...

سلام بابك خان...در مورد آقاي واحد و اصولن انتصابشون به فرهنگ ايراني زياد با شما توافق ندارم... اما ازتون خواهش مي كنم كه زن ها رو خفه نكنيد. حتا از پشت تله فون!
راستي اخويت پري شب تو تلويزيون بود
يادتون كرديم
بهنام

Babak said...

بهنام جان
ممنون كه ياد ما بودي .. اگر راجع به آقاي واحد و انتسابشون به فرهنگ ايراني با من توافق نداري اين خيلي عاليه .. چون من خوشحال ميشم كه يك مطلب ديگه راجع به ايشون و از زاويه اي ديگر البته به قلم شما بخونم

Anonymous said...

Vahid aziz is doing a great job. May god bless him and thank you Babak in talking about Vahid's work as its important we praise such inspiring people in our community :)