Wednesday, May 30, 2007

مدرسه موشها


بچه موشهای عزیز سلام ........... صدای گیرا و پر طنین معلم بچه موشها هیچوقت از یاد آدم نمیره.. صدای آقا معلم متعلق به آقای غفرانی فر بود الان داشتم اسمش رو جستجو می کردم که پیداش کردم ... اینجا رو کلیک کنید تا به اون صفحه برید و صداش رو بشنوید
.
داشتم میگفتم .. واقعاً شهر موشها یکی از کارای موفق دهه 60 بود که خیلی تاثیر گذار بود... هفته پیش رفتم کتابخانه ایرانیان واسه ملیکا سی دی کارتون بگیرم مجموعه کامل مدرسه موشها را دیدم و گرفتم .. از اون روز دو بار ملیکا دیده 80 بار مامان باباش...
.
خانم مرضیه برومند واقعاً کارای بزرگی واسه کودکان و نوجوانان کرده و یکیش همین مدرسه موشها بود.. الان که پس از 20 سال داشتم به این نمایش عروسکی به دقت نگاه می کنم می بینم که واقعاً چقدر زیبا و آموزنده و هنرمندانه خانم برومند در قالب یک سری شخصیت های عروسکی کلی چیز به بچه یاد میده.. الان که دوباره جستجو کردم دیدم که نویسنده این مجموعه آقای بهبانی بودن که دار فانی را ترک کردن.. ثواب شد از نویسنده اش هم یادی کرده باشیم
.
کار هنری و حساب شده همیشه می مونه و تاریخ مصرف نداره.. بنظرم نسلهای بعد هم این مدرسه موشها را می بینن و ازش لذت میبرن.. ناگفته نمونه تو این نمایش عروسکی آدمهای بزرگی گویندگی کردن.. مثه حمید جبلی و ٰ معتمد آریا و ایرج طهماسب که هر کدومشون کلی هنرمند هستن
.
بهرحال اگه میخواهید یک مصاحبه از خانم برومند بخونید اینجا را کلیک کنید
.
اینم لینک به یو تیوب و دیدن شعر اول مدرسه موشها
.
تو این وب لاگ ما همه چی پیدا میشه و ما گاهی راجع به چه چیزهایی مینویسیم بچه موشهای عزیز

1 comment:

Anonymous said...

Are, yadesh bekhieir, javooni kojaee?