Sunday, August 12, 2007

ايراني بازي

نمي دونم از كجا شروع كنم ولي اين موضوعي كه مي خوام بگم بنظرم مهمه.
.
بخش اول
.
من تا حالا اينجا چندين بار جريمه رانندگي شدم و چند صد دلار پول جريمه دادم... يك بار شديد رعد و برق بود و بارندگي وحشتناك و من جايي كه سرعتم بايد شصت كيلومتر باشه رو هفتاد كيلومتر رانندگي كردم و چند روز بعد يك نامه اومد كه بايد جريمه بدم..... يك بار هم جايي كه بايد دو ساعت پارك مي كردم سه ساعت پارك كردم و هشتاد دلار جريمه شدم و يك بار ديگه هم واسه پارك كردن جريمه شدم.... من راستش اولش خيلي ناراحت شدم ولي بعدش خوشحال بودم چون اينجا همه اگه خلاف كنن بايد جريمه بدن چون قانون مبناي زندگي همه هستش... من با فلان آقازاده هيچ فرقي ندارم و اون هم نمي تونه بواسطه پدرش يا ننه اش از زير قانون در بره چون اگه اينجا به قانون عمل نشه با جنگل فرق نمي كنه
.
بخش دوم
.
ديشب با يك عزيزي از ايران داشتم چت مي كردم.. از دوستان قديم... واسه يك شغل تو خارج از كشور درخواست داده بود كه متاسفانه رد شده بود.. و خيلي از اين موضوع ناراحت بود كه اونا به قابليت اون توجه نكردن و يا پارتي بازي كردن يا حتي از خدا گله داشت كه چرا به دعاهاش بي توجه بوده.. وقتي ازش پرسيدم كه آيا به تمام سئوالات توي پرسشنامه جواب داده گفت نه و من گفتم خوب اين موضوع يعني بي برو برگرد رد درخواست شغل..... اگر شما در خارج به حتي يك سئوال براي گرفتن شغلي جواب ندهيد يعني شايسته اون كار نيستيد و شما را رد مي كنن.. به همين راحتي... اين موضوع هيچ ربطي نه به خدا داره نه پيغمبر و اين مثل همون قانون راهنمايي رانندگي هستش اگه به اون عمل نكنيد جريمه مي شيد
.
يكي از تفاوت هاي مهم زندگي در ايران و استراليا در همين مسئله است.. شما در ايران ممكن است با يك تلفن بتوانيد تمام ضوابط قانوني را دور بزنيد ولي اينجا همچنين چيزي وجود نداره...اينجا همه در برابر قانون يكسان هستند و ايراني بازي هيچ كاري از پيش نمي برد...." جون حاجي بيخيال شو " اينجا هيچ محلي از اعراب نداره
.
اين موضوع احترام به قانون اگر چه خيلي قشنگ بنظر مي رسه ولي بنظرم مهمترين مشكل پيش پاي ايراني هاي خارج از كشوره .... چون براي مليتي كه سالهاي سال از زير قانون به راههاي مختلف در رفته واسش سخته كه تن به قانون بده.... حساب كن تويي كه يك افسر راهنمايي رانندگي رو با دو هزار تومان رشوه مي خريدي چقدر واست سخته كه گاهي اوقات تا سيصد هزار تومان پول جريمه بدي و بعد اين ايراني عزيز كه خيلي فكر ميكنه زرنگه، شروع ميكنه ايراني بازي درآوردن و ندادن جريمه كه نمي خام وارد بحت اون بشم ولي صدمات جبران ناپذيري به زندگي اش تو اينجا وارد مي شه و بعدش به غلط كردن مي افته
.
اگر واقعاً از زير قانون در رفتن را دوست داريد لطفاً در ايران بمانيد چون هيچ كشوري مثل ايران نيست... در استراليا نمي توانيد مثل ايران زندگي كنيد و بايد ضوابط را رعايت كنيد.. اين واقعيت اين كشور است و هر چه زودتر اين واقعيت را بپذيرد برايتان بهتر است چون كمتر از اينكه نمي توانيد قانون را دور بزنيد حرص مي خوريد و زودتر رشد مي كنيد.... كلمه " نه" در اينجا معناي واقعي كلمه" نه" است ، باور كنيد نه كسي با شما پدركشتگي دارد، و نه كرم دارد كه بيخود به شما نه بگويد.

2 comments:

سپنتا said...

سلام دوست عزیز.من اولین بار که اینجا میام.اینم بخاطر آدرس شما در بلاگ زهره خانوم بود.باید بگم که قلم خوبی دارید و خوب مینویسید.من متن کامل گلشن راز رو دانلود کردم و باید بگم که به خاطر اینکه علاقه خاصی به ادبیات دارم شرع به خوندنش کردم.در ضمن صلواتی هم به روح همه ابا و اجدادمون فرستادم که هویت ایرانی واقعی رو زنده نگه داشتن.امیدوارم که شامل حال همه بشه.هیچ دعای خیری بهتر از این نیست که انسان خودشو پیدا کنه و با یه زندگی مطلوب به خداوند متعال برسه.من خواب ناصر خسروئی رو در سن 34 سالگی دیدم و از خواب غفلت بیدار شدم.امیدوارم که همه ایرانیهائی که به دنبال هدفی مقدس از ایران اومدن بیرون موفق و پاینده باشن.شما هم من حقیر رو دعا کنید
یا حق

Babak said...

ممنون سپنتا جان
من داستان خواب ناصر خسرو رو نشنيدم اگه ممكنه به منم بگو
موفق باشي