Friday, October 27, 2006

مفتي

مفتي مسلمانان استراليا ،‌ شيخ تاج الدين هلالي فرموده اند كه اين خانما گوشت موشتا رو ميندازن بيرون، اين آقايان هم بهشون تجاوز مي كنن. اين ترجمه سخنان ايشان است
.
زناني كه آرايش مي كنند و لباسهاي آنچناني مي پوشند مثل گوشتي هستند كه گربه را به خوردن ترغيب مي كند. اگر شما گوشتي را بدون پوشش مناسب در خارج ازخانه ، حياط، ‌يا ياغ بگذاريد گربه آنرا مي خورد . خوب اين مشكل كيست گربه است يا گوشت ؟ معلوم است مشكل از گوشت است. زن اگر در خانه باشد،‌اگر در اتاقش باشد و حجاب داشته باشد هيچ مشكلي پيش نمي آيد
.
ديشبم از بي بي سي زنگ زدن و گزارشي از سخنان مفتي عزيز خواستن و منم ساعت سه و نيم نصف شب گزارش رو فرستادم. تو اين اوضاع و شرايط جهان بنظرم اين رهبران مسلمان نبايد ازاين حرفا بزنن و حواسشون باشه كه حرفاشون خواهي نخواهي زندگي ديگر مسلمونا را تحت تأثير قرار ميده . تلويزيون هم از ديروز اين خبر رو تو بوق كرده و هي دارن ميزنن تو سر مسلمونا
.
البته چند نكته اينجا مطرحه اول اينكه اين صحبتا مال يك ماه پيش هستش چرا الان تو بوقه ؟ دوم اينكه جايگاه اين مفتي انتصابي بوده نه انتخابي سوم اينكه چرا به اين چينيا كه سگ و گربه ميخورن كسي چيزي نمي گه كه حقوق حيوانات رو رعايت نمي كن؟ حالا رهبر زوركي ما تو استراليا، گوشت خانمها را به گوشتي كه گربه مي خوره تشبيه كرده و تازه ما مردا رو از مقام انسانيت به حيوانيت- گربه- تقليل داده اونوقت ما براي گوشتي كه نخورده ايم بايد حساب پس بديم؟
.
البته ساده از كنار اين خبرا نگذرين ،‌ اونچه كه من تا حالا فهميدم اينه اين مسلمونا هر چي تو خارج بگن بهشون گير ميدن. اصلاً گير دادن به مسلمونا تو خارج مد هستش ،‌ واسه خارجيا كلاس مياره كه به ماها گير ميدن،‌ احساس روشنفكري ميكنن. منم هرجا ميرم الكي به خارجيا به جاي هاي ميگم هاي برادر تا بمنم گير بدن . تو استراليا مسلماني و ايراني بودن دو كليد واژه اي هستش كه باهاش ميشه با همه صحبت كرد. اگه طرف پير باشه جشن هاي 2500 ساله يادشه اگه جوون باش قضاياي هسته اي . حال ميده ايرانيا همه جا حرفي واسه گفتن دارن
.
ديشب رفته بودم پينگ پنگ يه آلمانيه اونجا بود كه 40 سال بود تو استراليا زندگي ميكرد و داشت براي انتخابات اينجا خودش رو آماده ميكرد. چه انتخاباتي رو نپرسيدم . البته آدم حسابي بود . تا فهميد ايرانيم كلي خوشحال شد و گفت من ايران رو ديدم و خاطرات خوشي از اونجا دارم و چها و چه ( جالب بود ميگفت نطفه دخترم كه الان 36 سالشه تو تهران منعقد شد كه من فهميدم بعله طرف از اون گربه هاي آلمانيه ) بگذريم ،‌ داشت گير ميداد به وضعيت ايران و دموكراسي و اين چرت و پرتا. بهش گفتم تو آلمانتون ميتونيد راجع به كشتار يهوديان توسط نازي ها صحبت كنيد . گفت قانون منع كرده و بعد رفت تو فكــــــر. منم چيزي نگفتم
.
ما مخلص اين مفتي مسلمانان استراليا هم هستيم ،‌ بيخيال جون مادرت ،‌ والله اين مسلموناي استراليا خودشون توضيح المسائل متحركن. و اصلاً يكسريشون گربه نيستن پلنگن ! بيا راجع به صلح و عشق و ايمان تو اسلام حرف بزن نه گوشت ! چيزي كه تو استراليا زياده ! البته از نوع خوردنيش .. اوه اوه ...بدترش كردم، بهتره بيشتر از اين چيزي نگم ...عجب گيري افتاديما

3 comments:

Anonymous said...

نمی دونم چرا ماها اینجوری هستیم... اگر انقدر که آقایونی که دم از گوشت و اینا می زنن به فکر عوض کردن دیگران نبودن و شده اندکی هم خودشون رو عوض می کردن رنگ و روی دنیا عوض می شد... من اونجا رو کاری ندارم... فعلا تو مملکت به قول معروف اسلامی خودمون تشریف دارم... ولی اگه بجای هر روز یه قانون گذاشتن واسه خانوما یک کم فرهنگ سازی می شد که آقایون هم اصلاح بشن چی می شدا؟!!! اگه یک کم اونایی که می گن اگه عطر زنی زیاد بود و اله و بله باید بعدش برین غسل و اینا... کمی رو خودشون کار می کردن شاید مذهب هم انقدر بد نام نمی شد... من خودم حدود رو قبول دارم... و رعایت می کنم.حتی با یکی از دوستان مسیحی که روش سامادهی یوگا کار می کرد بحث بود اون هم با اینکه امریکایی بود و هیچ ارتباطی با اسلام و مفاهیم اون نداشت می گفت ... منم بعد از این همه سال در راه معنویت قبول دارم که شماها چرا خودتون رو می پوشونید... و حتی در کتب بودیسم و استادان یوگا هم به این اشاره شده که اگر توجهی که به سمت جاذبه های جسمانی می ره به سمت درست هدایت بشه بسیاری از رنجها از بین میره.. و می گفت این از خودگذشتگی بزرگی که شماها این سختی رو به خودتون می خرید.... خدا عمرش بده یکی حداقل اینجوری دید موضوع رو..

Babak said...

ميگن يه روز پيغمبر خيلي حالش گرفته بود . خدا ميگه موضوع چيه؟ ميگه من ناراحتم از اينكه اين ملت حرفامو گوش نمي كنن......... خدا ميگه شما خودت رو ناراحت نكن اينا بنده هاي منن نه بنده هاي تو
تكليف ماها كلاً معلومه ... ما رو سننه كه چي چه جوري مي خواد باشه اونم تو اينجا.................. هر كي بايد فكر خودش باشه.... نوح پيغمبر بچه اش رو ول كردآب بردش .... معمولاً آدم عاقل حرفي را نميزنه جايي كه ميدونه خريداري نداره... كي آقايون مي خوان بفهمن خدا مي دونه

Anonymous said...

ما یه اصطلاح تو خونه داریم ...( خونه ما جمعیت بانوان به مراتب بیش از آقایونه) اینکه یکی باید ادب بشه تا درس عبرت سایرین باشه..:))) معمولا هم اینرو خطاب به یکدانه برادرم می گیم...اونم می گه بابا من که سیستمم دمکراسی لجام گسیخته هستش به من بی نوا چی کار دارین؟؟.. حالا شماها هم از جنس مذکریان هستیدا... مراقب باشید ...:))ا..